Bugatti Veyron
Bugatti Veyron
A Bugatti a Volkswagen konszern felügyelete alatt készülő szuperautó. Az első olyan sorozatgyártású modell, amely átlépte a 1000 lóerőt.
Végsebessége meghaladja a 400km/h -t.
Nevét a francia Pierre Veyron után kapta.
Vételára nettó 1.000.000 euró.
Az 1990-es évek végén a Volkswagen felvásárolta Európa vezető autógyárainak nagyrészét.Köztük a Francia Bugatti-t is. Ferdinand Piëch a cég vezérigazgatója mindenképp akart egy kereskedelmi forgalomban lévő autót ami atlépi a 400km/h-t.
A Bugatti speciális változtai:
Pur Sang
Fbg par Hermès
Sang Noir
Bleu Centenaire
Mansory Linea Vincerò
Super Sport
Műszaki adatok:
A Veyron teljesen egyedi, 3 részből álló alvázra épült. Az eredetileg tervezett 18 hengeres helyett a tervezők egy nagyobb hengerűrtartalmú, de „csak” 16 hengeres motort használtak, aminek furata és lökete egyaránt 86 mm.A motor 1001 lóerős teljesítményét, illetve a hatalmas 1250 newtonméteres forgatónyomatékot egy két tengelykapcsolós, szekvenciális, hétsebességes váltószerkezet továbbítpja a tengelyekhez. A kormány mögött lévő kapcsolókkal vezérelhető váltó 8 milliszekundum alatt vált egyik fokozatból a másikba, de a szerkezet használható teljesen automata módban is.